Mindenkinek lehessen annyi gyereke,
amennyit szeretne!
EN

Online hirdetik ki Az Év Irodája és
Az Év Családbarát Irodája díjakat


haromkiralyfi.hu / 2020.04.17.


Mi lesz a tömeges home office-korszak után?

Az elmúlt tíz évben valódi irodaevolúciós folyamat zajlott le Magyarországon, és bár a koronavírus-járvány következtében a többség jelenleg otthonról dolgozik, az így szerzett tapasztalatok után a munkavállalók várhatóan még inkább értékelni fogják a megfelelően kialakított irodai környezetet. Tíz évvel ezelőtt éppen azért hozták létre Az Év Irodája versenyt, hogy ezzel is felhívják a cégek és a fejlesztők figyelmét a munkahelyi környezet fontosságára. A jelenlegi helyzethez alkalmazkodva a jubileumi díjakat április 30-án ingyenes online műsor keretében adják át.

Idén 10 éves a nemzetközi szinten is egyedülálló, munkahelyi környezetre fókuszáló, független ingatlanszakmai díj, Az Év Irodája. “Hosszú ideje készülünk a jubileumi díjátadó eseményre, azonban a jelenlegi járványhelyzet minket is választás elé állított. Végül amellett döntöttünk, hogy halasztás helyett idén az online térben rendezzük meg a díjátadót, ráadásul ingyenesen, hogy mindenkinek elérhető legyen az esemény, akit érdekelnek a dizájnos irodák és épületek. Ez a mi támogatásunk most a piac felé. A verseny egyébként a 2008-as válság kirobbanása után indult, így tapasztalatból tudjuk, mennyire fontos időben, ám mégis átgondolva reagálni az új helyzetekre. Ezért az ingyenes díjátadót is szakmai beszélgetéssel kezdjük a zsűritagokkal, emellett kutatásokkal, hiteles piaci információkkal is segítjük a cégeket és a szakmát” - emeli ki Fodor Dániel, a verseny főszervezője.

Az ingatlan.com csoport által megrendezett versenyre 170-nél is több pályázat érkezett. A nevezők közül egy 50 fős üzleti zsűri, egy 10 fős szakmai zsűri és egy közönségszavazás összesített eredményei alapján választották ki a győzteseket. A bérlői és dizájn kategóriák mellett a Három Királyfi Három Királylány mozgalommal együttműködve idén adják át először Az Év Családbarát Irodája díjat. Ezzel is felhívva a figyelmet annak fontosságára, hogy az irodák kialakításakor minél többen törekedjenek arra, legyen olyan hely, ahol a szülő úgy tud dolgozni, hogy ott van mellette a gyermeke, így is segítve a munka-magánélet egyensúlyának fenntartását. Ez az átalakuló munkavégzésünk miatt még fontosabb lesz a családoknak a jövőben.

A családbarát iroda és családbarát vállalati kultúra előnyei soha nem voltak ennyire szembe ötlőek, mint ma, amikor a szervezeteknek – akkor is ha nem tervezték – rugalmasan és amennyire lehet, távolról kell fenntartaniuk tevékenységüket, motiválniuk kollégáikat, összehangolni a munkát. Emellett kiemelten oda kell figyelniük a kollégák mentális jóllétére és támogatni őket a különböző élethelyzetekben annak érdekében, hogy a vállalat a krízis után is működőképes maradjon. Egy családbarát irodában jelen lehetnek a gyermekek is, ha a helyzet úgy kívánja, és most mindenki meg is tanulja, hogy megfelelő körülményeket teremtve a munka gyermek mellett sem lehetetlen" - mondja Ujvári Enikő, a Három Királyfi, Három Királylány alelnöke.

De a családbarát iroda nem csak fizikai kialakítást, hanem emberközpontú kultúrát és hosszútávú vezetői stratégiát is jelent. Ezért mondja a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom Balansz Programja immár 9. éve: a családbarát vállalati kultúra mellékhatása, hogy a cég megtanul hosszan előre nézni, ugyanakkor gyorsan és jól alkalmazkodni, összetartani, ha a pillanat úgy kívánja. És most ilyen időket élünk, amikor a csapat-érzés és az összetartás egy-egy cég fennmaradásának a kulcsa.

Amikor tavaly ősszel a 10 éves Az Év Irodája díj szervezőivel közösen megalapítottuk a családbarát különdíjat, még nem tudhattuk, hogy ennek a díjnak ilyen kiemelt szerepe lesz idén. Nagy öröm lesz a jó példákat bemutatni, remélve, hogy egyre többen felismerik az emberközpontú vezetésben rejlő óriási lehetőségeket.

A verseny szervezői azt is fontosnak tartják, hogy a piacot felkészítsék a koronavírus-járvány utáni időszakra. Várhatóan ugyanis az irodai élet meg fog változni, és új szempontokat is figyelembe kell majd venni a munkakörnyezet kialakításakor. Erősebb tendenciává válhat például itthon is a második otthon filozófiája, azaz a rugalmasabb munkavállalói időkeret és munkahely, ahol a munkáltatók ahhoz hasonló élményt nyújtanak az irodában, mintha otthonról dolgoznának a munkavállalók. A díjátadót felvezető beszélgetés is a várható változások témakörét járja majd körül, emellett elindították az irodai élet jövőjéről szóló “Az Év Irodája podcastot” is. A beszélgetésekben a szakma kiemelt képviselői olyan kérdésekre keresik a választ, hogy vajon mi lesz a tömeges home office után, miként fogunk dolgozni fél év múlva.

Az ingyenes díjátadóra itt lehet regisztrálni: officeup.hu
A szakmai podcast adásokba pedig itt lehet belehallgatni: anchor.fm/azevirodaja

Előző oldalra »  •  Főoldalra »

Aktualitásaink

Még több

Interaktív

Index

Névmutató a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom sokoldalú tevékenységéről

0-9ABCCsDEFGGyHIJKLMNNyOÖPRSSzTUÜVZ

Videó galéria

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Elfogadom az adatvédelmi szabályzatot!