Mindenkinek lehessen annyi gyereke,
amennyit szeretne!
EN

FELHÍVÁS: #mutihogytanultok


haromkiralyfi.hu / 2020.03.20.


"Azonnal a következő szintre ugorhatsz!"

Mint a "dobsz és lépsz" játékok gyorsító mezőin, jelen helyzetben a felnőtt és gyermek társadalom is egy nagy ugrással az igazi digitális korba lépett. Ennek megfelelni - különösen egy fizikális térben - igazi kihívás.

A Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom jelen felhívása, arra buzdítja a gyermekeket, fiatalokat, mutassák meg, hogyan oldják meg ők otthon, és hogyan segítik őket szüleik a tanulásban. Általános iskolás és gimnazista fiatalokhoz szólunk, hogy osszanak meg humoros, tanulságos, szívet melengető, egymást segítő, újszerű vagy nagyszerű megoldásokat, gondolatokat, élményeket, amik segítik őket most a helytállásban. Készülhet FOTÓ, VIDEÓ, SZÖVEGES, vagy VERSES alkotás!

Itt a lehetőség, hogy a felnőttek és gyerekek még inkább segítsék egymást - a gyermekek a velük született digitális tudásukkal, a felnőttek a tárgyi és módszertani tudásukkal.

ÍGY muti meg, hogy tanultok!

  1. Készíts egy képet/videót/szöveges/ bármilyen tartalmat arról, hogyan oldjátok meg az otthoni tanulást!

  2. Posztold ki a saját felületedre VAGY csatlakozz (ha eddig még nem tetted meg) a #mutihogytanultok csoportba, és ott oszd meg!

  3. A poszt szövegében HASZNÁLD a #mutihogytanultok hashtaget!

ÉS KÉSZ!:)

A szülői, munkavállalói, férj/feleség és egyéb szerepek összehangolása

Napjainkban a családokra nehezedő egyik kihívás, hogy az otthon dolgozó, főző, családról gondoskodó szülők a gyermekeik tanulálásból is sokkal nagyobb részt kell vállaljanak. A tanártársadalom hiper-gyors tanulási és adaptálódási teljesítménye mellett is sokkal nagyobb szülői együttműködés kell ahhoz, hogy a gyermekek produktívan és hatékony tanulással tölthessék a napjaikat az iskolák bezárásával.

A szülői, munkavállalói, férj/feleség és egyéb szerepek összehangolása már évtizedek óta egyre erősebben jelentkező nehézség a hétköznapokban. Az élet most emelte a tétet, mert ezek között egy helyen, egy időben kell harmóniát kialakítani az összezárt családtagok mindegyikének. A munka-magánélet viszonyra már egyre ritkábban használják a szakemberek az egyensúly, sokkal inkább a harmónia vagy az integráció kifejezéseket. Ez utóbbit élhetjük meg ma az otthonainkban, ahol egymásba csúszik a különböző szerepeinkből adódó kötelezettségünk. Még az eszközökön is osztozunk: videóhívás a nagyinak, videókonferencia a kollégákkal, és virtuális óra a tanárokkal.

Egyik kihívás ebben a helyzetben a napirend kialakítása annak érdekében, hogy minden szereplő teret és lehetőséget kapjon kötelezettségei elvégzésére. Össze kell hangolni az iskolai virtuális órákat - ahol már vannak -, az interneten érkező iskolai feladatokat, a tananyagokhoz való hozzáférést (sokszor több gyermek számára), miközben a szülöknek is el kell végezniük a munkájukat, és közben a család ellátásáról gondoskodniuk.

A bezártság miatt ráadásul különös szerepe van az egymással kötetlenül eltöltött időnek is: minden nap teret kell adni a közös játéknak, kikapcsolódásnak! Emellett viszont kevésnek tűnhet a 24 óra ha arra gondolunk, hogy a gyerekeknek és a felnőtteknek is kell olyan idő, amikor maguk lehetnek.

Családbarát vállalatok előnyben

A családbarát vállalatoknál már évek óta jellemző a nagyobb arányú home office és egyéb rugalmas, a vezető részéről ügyes szervezést és kihelyezett bizalmat feltételező, munkaszervezési gyakorlat. Innen tudjuk, hogy a digitális eszközökkel otthon végzett munka (vagy tanulás) ideális esetben nem kizárólagos, és bevezetése nem hirtelen, sokkal inkább fokozatosan történik. Azért is, mert nem csak a munkát kell másképpen tervezni, kiadni, ellenőrizni, a kollégákat másképp motiválni ilyen helyzetekben, hanem mert az egyénnek is meg kell tanulnia élni ezzel a szabadsággal. Nem is mindenki szereti ezt a formát.

A gyerekek, fiatalok esetében a virtuális érintkezés már nem jelent gondot, a vérükben van, természetesen kezelik. Annál nehezebb az online eszközök segítségével végzett tanulásban a koncentrált figyelem és kitartás. Ehhez szükség lehet a szülőkre, akiknek külön kihívás a csendes, figyelmet nem elvonó környezet megteremtése erre az időszakra. A tananyagok és feladatok helyesen strukturált mentése és kezelése is olyan feladat, amihez a fiatalabbaknál indokolt lehet a szülői segítség.

A fiatal korosztály esetében már néhány nap elteltével előfordulhat a kortárs csoport hiánya - a testvérek némi előnyben vannak ebből a szempontból. Erre jó megoldás, és a tanulást is segíti, ha az osztálytársaknak sikerül egymást támogató virtuálisan működő, önsegítő megoldásokat találniuk.

Ahány család, annyiféle igény és lehetőség, de ebben a helyzetben különösen fontos, hogy megosszuk egymással a jó gyakorlatokat, a jó tapasztalatokat, a jó megoldásokat. Ennek szeretne teret biztosítani játékos, felhívó formában a Mozgalom jelen akciója, hogy a gyermekek szemüvegén keresztül megláthassuk, mit csinálunk jól, milyen megoldásokat találnak a gyermekek, és hogyan látják a mi szerepünket ebben. Tegyük együtt színesebbé, szórakoztatóbbá az otthon töltött időt! Muti meg, TI hogy tanultok!

#mutihogytanultok

 

Előző oldalra »  •  Főoldalra »

Aktualitásaink

Még több

Interaktív

Index

Névmutató a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom sokoldalú tevékenységéről

0-9ABCCsDEFGGyHIJKLMNNyOÖPRSSzTUÜVZ

Videó galéria

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Elfogadom az adatvédelmi szabályzatot!